ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΒΙΝΤΕΟ

Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Υμνος Ορφεως "Εις Ηλιον"

Εἰς Ἥλιον
ѳυμίαμα λιβανομάνναν

Κλῦѳι μάκαρ, πανδερκὲς ἔχων αἰώνιον ὄμμα,
Τιτὰν χρυσαυγής, Ὑπερίων, οὐράνιον φῶς, αὐτοφυής, ἀκάμας ζώιων ἡδεῖα

Το «σωκρατικό πρόβλημα»

Ο Σωκράτης είναι η ίδια η ενσάρκωση της φιλοσοφίας, ο πιο γνωστός φιλόσοφος όλων των εποχών. Η αλήθεια όμως είναι ότι για τον πιο γνωστό φιλόσοφο γνωρίζουμε ελάχιστα πράγματα. Ο ίδιος ο Σωκράτης δεν έγραψε τίποτε - και δεν ξέρουμε ούτε καν γιατί αποφάσισε να μη γράψει. Κανένας όμως από τη γενιά του Σωκράτη ή την επόμενη γενιά δεν μας έχει δώσει

Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

Η φιλοσοφική μύηση ως τροπος ζωης κατα τον Πυθαγόρα.

Η φιλοσοφία στην αρχαία Ελλάδα ξεκίνησε ως θεωρία. Ο φιλόσοφος τοποθετείται απέναντι στον κόσμο, τον παρατηρεί και τον ερμηνεύει. Στο πρώτο στάδιο της ανάπτυξής της η φιλοσοφία δεν ενδιαφέρεται για την εσωτερική φύση του ανθρώπου ούτε για τις μορφές της κοινωνικότητάς του. Ο άνθρωπος, όταν αποτελεί αντικείμενο παρατήρησης, αντιμετωπίζεται ως βιολογικό ον,

Κατα το Πλωτινο η ψυχη επιθυμει το Αγαθο, την επανενωση με το Ενα


Ο Πλωτίνος ήθελε να ανακτήσει η φιλοσοφία τον «ψυχαγωγικό» χαρακτήρα της, που της είχαν δώσει «οι παλαιοί και θείοι άνδρες»· να γίνει οδηγός της ψυχής στην πορεία της προς το Αγαθό, το Ένα. Γι᾽ αυτό και επέστρεψε στον Πλάτωνα.

Η ατομική θεωρία του Δημόκριτου

Θα μπορούσε κανείς να διερωτηθεί αν η εισαγωγή κοσμικών δυνάμεων στη φύση, και μάλιστα δυνάμεων που εμφανώς έλκουν την καταγωγή τους από την ανθρώπινη κατάσταση, αποτελεί πρόοδο ή οπισθοδρόμηση για τη φιλοσοφία. Αν πιστέψει κανείς

Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου 2014

Οι άθλοι του Ηρακλέως και το λιμάνι του Οδυσσέως

Εκείνοι που θέλουν να έχουν κατά νου την επιστροφή τους είναι αδύνατον να ταξιδεύουν προς την πατρίδα τους από αυτόν τον ξένο τόπο εύκολα, σαν να περνούν ένα ευκολοδιάβατο μέρος. Δεν υπάρχει , στ’ αλήθεια, πράγμα τόσο αντίθετο από κάποιο άλλο όσο αντίθετη είναι η ράθυμη ζωή των ηδονών από την ανάβαση προς τους θεούς. Στις κορυφές των βουνών δεν μπορεί να αναρριχηθεί κανείς δίχως κινδύνους και δίχως κόπους, και παρόμοια δεν μπορεί κανείς να ανέβει από τα μύχια βάθη του σώματος μέσω αυτών ακριβώς των στοιχείων που τον τραβάνε προς το σώμα, προς τα κάτω, δηλ. μέσω της ηδονής και της ραθυμίας.

Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Το απειρο του Αναξιμανδρου

Η ζωή του Αναξίμανδρου
Ο πατέρας του Αναξίμανδρου, Πραξιάδης, ήταν Κάρας ενώ η μητέρα του Ελληνίδα. Όπως και ο δάσκαλος του Θαλής δεν ήταν μόνο φιλόσοφος, αλλά αστρονόμος, μετεωρολόγος, γεωγράφος και βιολόγος. Ήταν ο πρώτος που έκανε μία μεθοδική προσπάθεια να εξηγήσει φιλοσοφικά όλες τις πτυχές της ανθρώπινης εμπειρίας εγκαταλείποντας τις μέχρι τότε μυθολογικές διατυπώσεις για την αρχή, τη γένεση και την φθορά των όντων. Ίσως ήταν ο αρχαιότερος συστηματικός νους. της ιωνικής φυσικής και οπωσδήποτε ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «υλοζωισμού» της Μιλήτου.
Ο Διογένης Λαέρτιος έγραψε ότι  ο Αναξίμανδρου « …ήταν ο

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

ΘΑΛΗΣ ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ ΑΝΑΞΙΜΕΝΗΣ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΚΑΙ Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΟΥΣ

Οι πρώτοι φιλόσοφοι εμφανίστηκαν στις ελληνικές αποικίες της Ιωνίας και ειδικά στη Μίλητο, όπου δημιουργήθηκε και η ομώνυμη σχολή. Οι εκπρόσωποι της είναι οι Μιλήσιοι Θαλής, Αναξίμανδρος και Αναξιμένης. 
Ο Θαλής έζησε στη Μίλητο από το 624 ως το 564 π.κ.ε. Έκανε μεγάλα ταξίδια που τον έφεραν μεταξύ των άλλων και στην Αίγυπτο, όπου μέτρησε το ύψος των πυραμίδων από τις σκιές τους. Προείπε την έκλειψη του ηλίου και πίστευε ότι η αρχή των όντων ήταν το νερό. Ίδρυσε τη σχολή της Μιλήτου και θεωρείται ο πατέρας της ελληνικής και παγκόσμιας φιλοσοφίας.

Οι Ιδεες του Πλατωνα

Πλατωνικός διάλογος


Κάθε διάλογος είναι δοκίμιο της πλατωνικής τέχνης και της πλατωνικής διαλεκτικής, το ιδιαίτερο κλίμα της πλατωνικής ψυχής και φιλοσοφίας. Ο Σωκράτης που απουσιάζει από το τελευταίο έργο της πλατωνικής δημιουργίας, τους Νόμους, χειρίζεται μέσα στο διάλογο κυρίαρχα όλα τα είδη του λόγου γιατί στην πλατωνική φιλοσοφία προπορεύεται η θέαση και ακολουθεί η αφαίρεση. Ο έρως, η ελευθερία,

Πλατωνας animated φιλοσοφοι

Ησιοδος Τα πεντε γενη

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ANIMATED ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

Ο Αριστοτέλης ταλαντεύεται ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον υλισμό.

Εκτός από τη γνώμη του τη σχετική με τις "ιδέες" του Πλάτωνα ο Αριστοτέλης υποστηρίζει και άλλες αρχές. Δεν αποκρούει την ηδονή, αλλά προτιμά την πιο τέλεια, αυτή δηλαδή που πηγάζει από τη διάνοια. Ο σκοπός των ανθρώπινων ενεργειών, κατά τον Αριστοτέλη, είναι η ευδαιμονία, την οποία ορίζει ως ενέργεια σύμφωνη με την αρετή. Η αρετή, όταν κυριαρχεί στα πάθη και στις ορμές, τα ρυθμίζει, παίζοντας το ρόλο του μέτρου ανάμεσα στις δύο ακρότητες, δηλαδή στην υπερβολή και την έλλειψη. Έτσι π.χ. η "πραότης"
είναι αρετή ως μεσότητα της οργής και της αναισθησίας, η "ανδρεία", επειδή βρίσκεται ανάμεσα στη θρασύτητα και στη δειλία,

ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ

Παρμενιδης και Ηρακλειτος , Πλατωνας και Αριτοτελης .


Διαβάζοντας τους προσωκρατικούς αναρωτιέσαι συχνά, πώς άραγε
θα ήταν σήμερα ο κόσμος αν αυτοί οι τέσσερις πέντε άνθρωποι δεν
είχαν υπάρξει. Η ερώτηση μοιάζει βέβαια αφελής, γιατί απ' τη στιγμή...
που αρτιώθηκε ο ανθρώπινος εγκέφαλος θα εξαντλούσε φυσικά τις
δυνατότητές του. Όλα θα ανακαλύπτονταν και όλα θα εφευρίσκονταν.
Ναι. Όμως κάθε πόσους αιώνες γεννιέται ένας Πλάτων κι ένας Αριστο-
τέλης (και, παρακαλώ, μη σπεύσει να απαντήσει κάποιος πριν ξεφυλλί-
σει, έστω γρήγορα, τα βιβλία τους). Πέρασαν ήδη είκοσι τέσσερις περί-
που αιώνες και δεν φάνηκαν δεύτεροι. Πώς λοιπόν θα ήταν ο κόσμος
σήμερα χωρίς Ηράκλειτο και Παρμενίδη, δηλαδή χωρίς τον τόπο πάνω
στον οποίο να σταθούν ένας Πλάτων κι ένας Αριστοτέλης και κινάσουν
τ`αν γ~αν.

Εμπεδοκλης Φιλοτης και Νεικος οι δυο δυναμεις που κυριαρχουν στο συμπαν

O ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ ωρίμασε πνευματικά-ιδεολογικά σε μια περίοδο έντονων συγκρούσεων ανάμεσα στη φυσική θεωρία του Ηράκλειτου για ένα δυναμικό σύμπαν στο οποίο κυριαρχεί το αείζωον πυρ, και στο στρατόπεδο της πυθαγορικής και ελεατικής οντολογίας του Παρμενίδη με ένα ον στατικό και αναλλοίωτο.
Για τον Εμπεδοκλή το Όν, όταν το κοιτάμε σαν σύνολο, είναι Ακίνητο, Αμετάβλητο, Ολοτελές και Αιώνιο. Ποτέ δεν γεννήθηκε και ποτέ δεν θα πεθάνει.
Όταν όμως κοιτάμε το Όν στα μέρη του, είναι κινούμενο σύμφωνα με τους όρους της κοσμολογίας του Ηρακλείτου. Τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν

Η ενάρετη ζωή για τον άνθρωπο, είναι ότι το Αγαθόν για το Θεό

Η μεγαλυτερη αρετη ολων η ευσεβεια, μητερα της δικαισυνης.
Εάν ειμαστε ηθικοι , δικαιοι, καλοι, εάν βοηθουμε το συνανθρωπο, εάν δεν ειμαστε ατομιστες, εάν δεν φθονουμε και δε πραττουμε με ζηλο, δε κακολογουμε, δεν κανουμε πραξεις ασχημες, εάν δεν κανουμε συλλογισμους πονηρους τότε βαδιζουμε στο δρομο της ευσεβειας, στο δρομο του θεου.

Ο ΒΛΑΣΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΡΕΤΗ ΟΛΩΝ Η ΕΥΣΕΒΕΙΑ, ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
https://www.facebook.com/groups/661198973967743/

Ο ορισμος της ψυχης κατα τον Αριστοτελη

Σύμφωνα με τον αριστοτελικό ορισμό,
ΨΥΧΗ είναι η πρώτη ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑ ενός φυσικού, οργανικού σώματος, που ΕΧΕΙ τη δυνατότητα της ΖΩΗΣ και επίσης, έχει μέσα του την αρχή της ΚΙΝΗΣΗΣ και της ΣΤΑΣΗΣ.

ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑ είναι η ΜΟΡΦΗ του όντος που ΥΠΑΡΧΕΙ σε κατάσταση δυνατότητας.
Η ΨΥΧΗ, δηλαδή, είναι μια ΥΠΟΣΤΑΣΗ του ΟΝΤΟΣ με την έννοια της ΜΟΡΦΗΣ.

Η ΨΥΧΗ είναι αυτό που ένα συγκεκριμένο σώμα ήταν να είναι.

Είναι ΑΙΤΙΑ και αρχή του ζωντανού σώματος, η ΠΗΓΗ και ο ΣΚΟΠΟΣ της ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ.
Είναι ΑΙΤΙΑ ως η ΜΟΡΦΗ του έμψυχου σώματος.

Tαυτόχρονα, κατέληξε να δει καθαρά ότι η ψυχή και το σώμα συνιστούν, στην περίπτωση του ανθρώπου επίσης, μια πολύ συνεκτική ενότητα.
Το εργο του Περι ψυχης ειναι ο οδηγος-βοηθος στην αναζητηση της γνωσης για το τι ειναι ψυχη.

Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014

ΥΜΝΟΣ ΟΡΦΕΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑΝ ΘΕΑΝ ΦΥΣΙΝ


Ω ΦΥΣΙ ΠΑΜΜΗΤΕΙΡΑ ΘΕΑ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΕ ΜΗΤΕΡ ΟΥΡΑΝΙΗ ΠΡΕΣΒΕΙΡΑ ΠΟΛΥΚΤΙΤΕ ΔΑΙΜΟΝ ΑΝΑΣΣΑ ΠΑΝΔΑΜΑΤΩΡ ΑΔΑΜΑΣΤΕ
Ω ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΙΡΑ ΠΑΝΑΥΓΗΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑ

Η ιερα Τετρακτύς τού Πυθαγόρα

Η ιερα  περίφημη Τετρακτύς τού Πυθαγόρα, έχει καί πρακτική και επιστημονική εφαρμογή, αλλά και είναι ένα φιλοσοφικό και θεοσοφικό κατασκέυασμα, στήν σφαίρα τού λογικού και του υπερβατικού με πολυδιάστατες ερμηνείες και συμβολισμούς οι οποίοι αποσυμβολιζόμενοι από τους μυημένους αποκαλύπτουν

Οι 7 Επτά Παγκόσμιοι Νόμοι

Οι 7 Επτά Παγκόσμιοι Νόμοι ή Επτά 7 Αρχές της Αλήθειας θεμελιώνουν το Αόρατο και Ορατό Σύμπαν μας. Τα πρώτα στοιχεία για αυτούς, έρχονται από το μακρινό Θιβέτ, σε ένα έργο που αποτελεί μνημείο της Εσωτερικής Φιλοσοφικής Παράδοσης, το οποίο λέγεται ότι είχε διασωθεί από την τελευταία και τελική πυρκαγιά της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Η ιστορική γνησιότητα αυτού του έργου είχε αμφισβητηθεί, μέχρι που ολοκληρώθηκαν πριν μερικές δεκαετίες, η αποκρυπτογράφηση των αιγυπτιακών ιερογλυφικών, που αποτελούν τα λεγόμενα « Κείμενα των Πυραμίδων».

Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

Βαθμίδες και Κόσμοι των Θεών, παρά των Ελλήνων (Ορφέας, Πυθαγόρας, Πλάτων)


Το Ένα/Αγαθό, ο Νους και η Ψυχή αποτελούν τις 3-εις ανώτερες υποστάσεις, ενώ ο υλικός κόσμος αποτελεί την κατώτατη υπόσταση. Η πρόοδος του Ενός/Αγαθού και η δημιουργία των κατώτερων όντων

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΑΤΑ ΟΡΦΕΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ


Στον 21ο αιώνα καθόμαστε και διαβάζουμε έναν παιδικό (γενικό) ορισμό του Σύμπαντος, όταν στο χώρο της φιλοσοφίας έχει καταγραφεί αυτός οι ίδιος ορισμός από πολλούς αιώνες πριν και σε μερικές περιπτώσεις με περισσότερη ευστοχία ! Αν η διόγκωση του χώρου και η λέξη "υπερσφαίρα" αποτελούν νέα ευρήματα για να συμπληρωθεί ο γενικός ορισμός του Σύμπαντος, τότε η φιλοσοφική φαντασία δεν λείπει ούτε από τη σημερινή επιστήμη. Τόση επιστημονική αυτοσυγκράτηση για να μην ειπωθεί κάτι που δεν είναι βέβαιο και πάλι οι άνθρωποι δεν γλίτωσαν από τη φαντασία τους!

Κατα τον Ορφεα
Στην αρχη υπηρχε ο αγηραος ( αγεραστος ) χρονος. Από το χρόνο δημιουργήθηκε ο αιθήρ και γύρω του ένα απέραντο χάσμα, το χάος τυλιγμένο σε βαθύ έρεβος. Μέσα στον αιθέρα δημιούργησε ο χρόνος το κοσμικό αβγό, που έλαμπε μέσα στο χάος. Από το αργυρό αβγό (ωόν αργύφεον) εκκολάφθηκε ο Φάνης, (ή Φαέθων ή Πρωτόγονος ή Μήτις ή Έρως ή Ηρικεπαίος) που ήταν και αρσενικός και θηλυκός, με τέσσερα μάτια, τέσσερα κεφάλια με μορφή ζώου, χρυσά φτερά και φωνή λιονταριού και κριού. Το όνομά του υποδηλώνει το φως και τον θεωρούσαν σαν το φωτεινό δημιουργό του κόσμου. Δημιούργησε τον ουρανό για να κατοικούν οι θεοί, τη γη και τη σελήνη. Με την αδελφή του τη Νύχτα γέννησε τον Ουρανό, που τον έκανε κυρίαρχο στους θεούς και τη Γη (ος πρώτος βασίλευσε θεών μετά μητέρα Νύκτα).

Η θεωρεια του Αιθερα και η συγχρονη εξελιξη της .


Το μοντέλο του αιθέρα έχει γίνει κάτι σαν θέμα ταμπού από τις αρχές του 20ου αιώνα.Αρκετά συχνά οι θεωρίες περί αιθέρα χαρακτηρίζονται ως αντιφατικές με τις θεωρίες της σχετικότητας του Αϊνστάιν. 
Το ενδιαφέρον είναι ότι οι θεωρίες του Αϊνστάιν δεν

Μια φωτογραφία από το Voyager 1.. με νόημα και σχολιασμό του Carl Sagan

"Καταφέραμε να βγάλουμε αυτή τη φωτογραφία μέσα από το βαθύ διάστημα και αυτό που βλέπετε είναι μια κουκκίδα. Είναι το σπίτι μας. Είναι εμείς.ο μοναδικό σπίτι που έχουμε γνωρίσει ποτέ.


ΑΛΤΑΝΗ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΟΥ ΟΦΕΩΣ1 13-3-05

Ορφικη και Πλατωνικη θεολογια Ποιος ηταν ο Προκλος

Την 8 Φεβρουαρίου τιμούμε τα γενέθλια του Πρόκλου, ενός από τους μεγαλύτερους Φιλοσόφους, που διετέλεσε Διευθυντής της Πλατωνικής Ακαδημίας και μας παρέδωσε ένα απίστευτης σημασίας έργο το οποίο και ουσιαστικά συνετέλεσε στην διάσωση της Ελληνικής Φιλοσοφίας.

Οπως μας διασώζει ο βιογράφος του Μαρίνος :"Για να διατηρηθεί πλέον ανόθευτη και γνήσια η διαδοχή στον Πλάτωνα, τον οδηγούν οι θεοί στην προστάτιδα της φιλοσοφίας, όπως ξεκάθαρα φανέρωσαν όσα προηγήθηκαν από το ταξίδι του, και τα θεϊκά σημάδια που πραγματικά συνέβησαν, προφητεύοντας σε αυτόν ξεκάθαρα την κληρονομιά από τον πατέρα του και την απόφαση για την διαδοχή που θα ερχόταν από ψηλά"

Αφιερώστε λίγο από τον χρόνο σας για να διαβάσετε κάποια αφιερώματα στην ζωή και το έργο του, που δυστυχώς παραμένει ακόμα άγνωστη στους πολλούς :

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΚΛΟΥ

Kenneth Sylvan Guthrie


Πως οδηγήθηκα στο να αναστήσω τον Πρόκλο ?

Σκεψου οτι ο μυθος ειναι μια κεκαλυμενη αληθεια..


 Συμφώνως με τον Ερμεία, στο έργο του «Σχόλια στον “Φαίδρο” του Πλάτωνα, 73.17» : “ἡ γὰρ μυθολογία θεολογία τίς ἐστι”.
Αλλά και <Μῦθος> = σημαίνει δύο· τὸν σκοτεινὸν λόγον, παρὰ τὸ μύω, τὸ καμμύω. καὶ τὸν ἁπλοῦν λόγον, καὶ γίνεται παρὰ τὸ μυῶ μυήσω, τὸ διδάσκω, μύηθος καὶ μῦθος·. <Μῦθος> = λόγος ψευδὴς εἰκονίζων ἀλήθειαν.
--- (Βλ. «Etymologicum Gudianum, 399.11 – 399.21»). ---

Δηλαδή ο μύθος είναι μια κεκαλυμμένη αλήθεια,

Το οντος Ον

Για τους Έλληνες το όντως ΟΝ [=αυτό που Είναι] εστί νοητός Νους νοητικού Νοός, ή απλά ένας Νους που νοεί τον εαυτό του – «νόηση νοήσεως νόηση» όπως λέγει ο Αριστοτέλης στα “Περί της Πρώτης Φιλοσοφίας”  [Μετά τα Φυσικά] έργο του.

ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΗΤΙΚΟ…..[ Κυμβάλειον ] 7 αρχες .


Το σύμπαν είναι νοητικό …μας λέει η πρώτη αρχή του κυμβάλειου.

Τι εννοεί όμως νοητικό?, τι μπορεί να σημαίνει νοητικό ? ….και τι σχέση μπορεί να έχει η λέξη νοητικό που αναφέρετε στο κυμβάλειον , με το νοητικό που εμείς μπορούμε να καταλαβαίνομαι σαν διανοητικά όντα ?

Κάποιες απαντήσεις μπορούμε να έχουμε από ….την θρησκευτική , φιλοσοφική, αλλά και επιστημονική ιδέα και άποψη, ότι δηλαδή
…. Ο άνθρωπος είναι… μια μικρογραφία του ιδίου σύμπαντος, ή του δημιουργού. Έτσι διαβάζουμε στη γένεση κεφ. α 26 όπου ο δημιουργός, δημιουργεί τον άνθρωπο….<< κατά εικόνα και καθ ομοίωση >>.
Επίσης στη φράση του Πλάτωνα [ ή του Χειλωνα ] …<< Γνώθι σ ,αυτόν >>, αφήνοντας να εννοηθεί ότι γνωρίζοντας τον εαυτό μας…….γνωρίζουμε το σύμπαν και τους θεούς .
Και επιστημονικά [ κβαντική φυσική ] που λέει ότι << ο εαυτός>> είναι…. ένα στροβίλισμα υποατομικής διάνοιας , και την ονομάζει ….

Ιαμβλιχος Εν- Νους- Αγαθον

Ο Ιάμβλιχος (250-330 μΧ) γεννήθηκε στην Χαλκίδα Κοίλης Συρίας το 250 μΧ. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους νεοπλατωνικούς φιλοσόφους. Καταγόταν από επιφανή οικογένεια. Μαθήτευσε πολλά χρόνια στην Απάμεια (όπου αργότερα εικάζεται ότι άνοιξε και την δική του σχολή) και συνέχισε την εκπαίδευσή του στην νεοπλατωνική σχολή της Συρίας. Υπήρξε μαθητής του Πλωτίνου, από τον οποίον επηρεάστηκε όσον αφορά τις μυστικιστικές αντιλήψεις. Αρκετοί θεωρούν ότι ήταν επίσης μαθητής του Πορφύριου(αν και αυτό αμφισβητείται από πολλούς), με τον οποίο είναι γεγονός ότι είχε αρκετές διαφωνίες κάνοντας τον Πορφύριο να γράψει την επιστολή «Η προς τον Ανέβω», στην οποία καταδικάζει δριμύτατα την θεουργία του Ιαμβλίχου.

Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2014

Τo Άπειρον στην Κοσμολογία του Αναξίμανδρου


1. Βιογραφικά στοιχεία
Μία από τις δεσπόζουσες προσωπικότητες της Προσωκρατικής περιόδου της ελληνικής φιλοσοφίας, είναι ο Αναξίμανδρος από την Μίλητο της Ιωνίας (611 π.Χ.-547 π.Χ.). Ο Μιλήσιος σοφός θεωρείται ως μαθητής του μεγάλου σοφού Θαλού (Ευσεβίου, Ευαγγελική Προπαρασκευή, 10,14,11,1), ενώ κύρια ασχολία του υπήρξε ο προσδιορισμός της αρχής του κόσμου.

Γι' αυτό η ελληνική γλώσσα είναι μοναδική! Δείτε κάτι που ΔΕΝ ξέρατε για την γλώσσα μας!!!


Η ελληνική γλώσσα δεν είναι τυχαία... Χτίστηκε πάνω στα μαθηματικά, και αυτό που ελάχιστοι ακόμα ξέρουν είναι ότι κάθε λέξη στην ελληνική έχει μαθηματικό υπόβαθρο. Τα γράμματα στην Ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα σύμβολα. Όρθια, ανάποδα με ειδικό τονισμό, αποτελούσαν το σύνολο των 1620 συμβόλων που χρησιμοποιούνταν στην Αρμονία (Μουσική στα νεοΕλληνικά)

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗ

Ο Εμπεδοκλής πίστευε ότι στον κόσμο συνυπάρχουν τα τέσσερα στοιχεία: η φωτιά, το νερό, η γη και ο αέρας τα οποία ονομάζονται ριζώματα. Η γέννηση και η φθορά προκύπτουν από την ανάμιξη και την εναλλαγή των ριζωμάτων. Η ανάμειξή των ριζωμάτων οφείλεται σε δύο κοσμικές δυνάμεις: τη φιλότητα και το νείκος, που είναι αυτές που αποφασίζουν για τον τρόπο και το χρόνο της ανάμειξης. Και έτσι, όταν επικρατεί η φιλότητα υπάρχει αρμονία, ενώ όταν υπερισχύει ο το νείκος έχουμε δυσλειτουργία της φύσης

Το Τρισυπόστατο της Εκάτης και οι Τριαδικές Θεότητες!


Θα ήταν ιδιαίτερα απλουστευτικό να θεωρήσει κάποιος την αρχαία Ελληνική Μυθολογία σαν εξιστόρηση φανταστικών γεγονότων με διάφορους συμβολισμούς και... ταυτόχρονα, να αγνοήσει το επιστημονικό και μεταφυσικό μήνυμα που αυτή εκπέμπει από τα βάθη των αιώνων. Γιατί μπορεί μεν η Ελληνική Μυθολογία να πλημμυρίζει από το φως του Ήλιου και την ανθρώπινη διάσταση των Θεών της που δεν διστάζουν να κατεβαίνουν από τον Όλυμπο, να αναμειγνύονται με τους θνητούς, να ερωτεύονται και να συναλλάσσονται όπως αυτοί, εμφορούμενοι από τα ίδια με αυτούς συναισθήματα, πολλοί όμως συμβολισμοί της Μυθολογίας, όπως ο αριθμός τρία και οι, διαφόρων εκφάνσεων τριαδικές θεότητες εκφράζουν μία βαθύτερη φιλοσοφική και υπαρξιακή αντίληψη για τη γένεση, το θάνατο και, γενικά, τη μοίρα του ανθρώπου, χωρίς ιδιαίτερες δαιμονικές ή μοιρολατρικές προλήψεις.

Ω ΖΕΥ ΑΙΘΕΡΙΚΕ ..


Ω ΖΕΥ ΑΙΘΕΡΙΚΕ
Ω ΑΠΟΛΛΩΝ...ΦΩΤΟΦΟΡΕ 
Ω ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΣ ΤΟ ΥΔΩΡ
Ω ΑΘΗΝΑ ΕΡΓΑΝΗ 
Ω ΔΑΜΗΤΗΡ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
Ω ΗΦΑΙΣΤΕ ΧΑΛΚΟΠΛΑΣΤΗ,
Ω ΑΡΗ ΑΡΜΑΤΟΦΟΡΕ
Ω ΑΡΤΕΜΙΣ ΦΥΣΙΟΠΡΟΣΤΑΤΙΔΑ,
Ω ΗΡΑ ΑΡΜΟΝΙΚΗ
Ω ΕΣΤΙΑ ΤΟΥ ΑΣΒΕΣΤΟΥ ΠΥΡΟΣ 
Ω ΕΡΜΗ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΕ ΚΑΙ ΨΥΧΟΠΟΜΠΕ
Ω ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ω ΘΕΙΚΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ...
ΕΓΩ ΕΙΜΙ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ...
ΔΕΙΞΤΕ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ ΜΟΥ....
ΔΕΙΞΤΕ ΣΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ...!
            

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ


ΑΡΙΣΤΟΤΈΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος και αφ ετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές.
Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά.»

Η μετά θάνατον πορεία των ψυχών κατά τον Φαίδωνα του Πλάτωνος.



  Ένα πράγμα όμως, είπεν ο Σωκράτης, πρέπει φίλοι μου να σκεφτούμε: αν η ψυχή είναι αθάνατος, τότε χρειάζεται φροντίδα όχι μόνον κατά την διάρκεια του χρόνου αυτού που ονομάζουμε ζωή, αλλά και κατά την διάρκεια όλου του χρόνου, οπότε ο κίνδυνος είναι πλέον μεγάλος αν κάποιος παραμελήσει την φροντίδα αυτή. Διότι, αν ο θάνατος είναι απαλλαγή από όλα, τότε θα ήταν ευτύχημα για τους κακούς, αφού πεθάνουν, να απαλλαγούν όχι μόνον από το σώμα αλλά και από την κακία τους, καθώς θα απαλλάσσονται από την ψυχή τους.


Τώρα όμως που φαίνεται ότι η ψυχή είναι αθάνατος, δεν δύναται να υπάρξει γι’ αυτήν άλλην απαλλαγή από τα δεινά ή σωτηρία, από το να γίνει καλλίτερη και φρονιμότερη (πιο συνετή). Διότι η ψυχή φτάνει στον Άδη έχοντας μόνον την παιδεία της και τον τρόπο που ανατράφηκε κι έζησε, πράγματα που κατά πολύ ωφελούν ή βλάπτουν τον αποθανόντα ήδη από την αρχή της πορείας της εκεί. Λέγεται μάλιστα ότι, όταν κάποιος πεθαίνει,

Πρόκλος : Περί πρόνοιας και ειμαρμένης

Πρόκλος : Περί πρόνοιας και ειμαρμένης και του εφ ημίν προς Θεόδωρο τον μηχανικό.
 Η πραγματεία αυτή του Πρόκλου μπορεί να χωριστεί χονδρικά σε 13 ενότητες οι οποίες είναι οι εξής :
1.     (1 – 2) : Στο εισαγωγικό αυτό μέρος της πραφματείας ο Πρόκλος παραθέτει τις απόψεις που έθεσε ο Θεόδωρος ο μηχανικός για τον Κόσμο, ότι δηλαδή το σύμπαν αποτελεί ένα μηχανικό σύστημα και ότι η ειμαρμένη είναι η σύνδεση (ειρμός) μεταξύ των μερών του σύμπαντος, όπως η σύνδεση μεταξύ των εξαρτημάτων ενός μηχανήματος, ενώ η πρόνοια είναι η αιτία η οποία κινεί όλο αυτό το μηχάνημα. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει αυτεξουσιότητα του ανθρώπου, καθώς είναι μέρος της μηχανής.
2.   (3 – 4) : ο Πρόκλος, προτού μπει στην ουσία της αναίρεσης αυτών των απόψεων, θεωρεί απαραίτητο να διευκρινίσει 3 των αριθμό ζητήματα :
1.     Τη διαφορά της πρόνοιας από την ειμαρμένη : η πρόνοια, λέγει ο Πρόκλος, δεν

Η κίνηση στην Αριστοτελική φιλοσοφία

Γενικά, η κίνηση στην αριστοτελική φιλοσοφία είναι η πραγμάτωση του δυνάμει, χωρίς, όμως, να μπορούμε να την καταχωρήσουμε ούτε ως δυνατότητα ούτε ως ενέργεια. <<Σε κάθε στιγμή ενέργειας, η δυνατότητα καταργείται εντελώς και μετατρέπεται σε εντελέχεια.
Στην κίνηση η μεταβολή δεν ολοκληρώνεται προτού τελειώσει η κίνηση, πιο ελεύθερα, η κίνηση είναι ατελής ενέργεια και η ενέργεια τελειωμένη κίνηση.(W.D.Ross,Αριστοτέλης,σ.122)
Τα συμπεριληφθέντα σε μια μεταβολή στοιχεία είναι

Φρακταλ

Με τον διεθνή όρο φράκταλ (fractal, ελλ. μορφόκλασμα ή μορφοκλασματικό σύνολο) στα Μαθηματικά, τηΦυσική αλλά και σε πολλές επιστήμες ονομάζεται ένα γεωμετρικό σχήμα που επαναλαμβάνεται αυτούσιο σε άπειρο βαθμό μεγέθυνσης, κι έτσι συχνά αναφέρεται σαν "απείρως περίπλοκο". Το φράκταλ παρουσιάζεται ως "μαγική εικόνα" που όσες φορές και να μεγεθυνθεί οποιοδήποτε τμήμα του θα συνεχίζει να παρουσιάζει ένα εξίσου περίπλοκο σχέδιο με μερική ή ολική επανάληψη του αρχικού. Χαρακτηριστικό επομένως των φράκταλ είναι η λεγόμενη αυτο-ομοιότητα (self-similarity) σε κάποιες δομές τους, η οποία εμφανίζεται σε διαφορετικά επίπεδα μεγέθυνσης.
Τα φράκταλ σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να προκύψουν από τύπο που δηλώνει αριθμητική, μαθηματική ή λογική επαναληπτική διαδικασία ή συνδυασμό αυτών. Η πιο χαρακτηριστική ιδιότητα των φράκταλ είναι ότι είναι γενικά περίπλοκα ως προς τη μορφή τους, δηλαδή εμφανίζουν ανωμαλίες στη μορφή σε σχέση με τα συμβατικά γεωμετρικά σχήματα. Κατά συνέπεια δεν είναι αντικείμενα τα οποία μπορούν να οριστούν με τη βοήθεια της ευκλείδειας γεωμετρίας. Αυτό υποδεικνύεται από το ότι τα φράκταλ, όπως έχει αναφερθεί παραπάνω, έχουν λεπτομέρειες, οι οποίες όμως γίνονται ορατές μόνο μετά από μεγέθυνσή τους σε κάποια κλίμακα.
Για να γίνει αντιληπτός αυτός ο διαχωρισμός των φράκταλ σε σχέση με την ευκλείδεια γεωμετρία, αναφέρουμε ότι, αν μεγεθύνουμε κάποιο αντικείμενο το οποίο μπορεί να οριστεί με την ευκλείδεια γεωμετρία, παραδείγματος χάριν την περιφέρεια μιας έλλειψης, αυτή μετά από αλλεπάλληλες μεγεθύνσεις θα εμφανίζεται απλά ως ευθύγραμμο τμήμα. Η συμβατική ιδέα της καμπυλότητας η οποία αντιπροσωπεύει το αντίστροφο της ακτίνας ενός προσεγγίζοντος κύκλου, δεν μπορεί ωφέλιμα να ισχύσει στα φράκταλ επειδή αυτή εξαφανίζεται κατά τη μεγέθυνση. Αντίθετα, σε ένα φράκταλ, θα εμφανίζονται κατόπιν μεγεθύνσεων λεπτομέρειες που δεν ήταν ορατές σε μικρότερη κλίμακα μεγέθυνσης.
Φράκταλ απαντώνται και στη φύση, χωρίς όμως να υπάρχει άπειρη λεπτομέρεια στη μεγέθυνση όπως στα φράκταλ που προκύπτουν από μαθηματικές σχέσεις. Ως παραδείγματα φράκταλ στη φύση, αναφέρονται το σχέδιο των νιφάδων του χιονιού, τα φύλλα των φυτών ή οι διακλαδώσεις τωναιμοφόρων αγγείων.
Ο όρος προτάθηκε από τον Μπενουά Μάντελμπροτ (Benoît Mandelbrot) το 1975 και προέρχεται από τη λατινική λέξηfractus, που σημαίνει "σπασμένος", "κατακερματισμένος".
Για να κατανοήσουμε καλύτερα την αναγκαιότητα εισαγωγής των φράκταλ αναφέρουμε το εξής παράδειγμα:
Η περίμετρος ενός νησιού εννοείται ότι είναι ορισμένη. Ωστόσο, αν χρησιμοποιήσουμε ακρίβεια ενός μέτρου για να την μετρήσουμε, θα την βρούμε μικρότερη από ότι πραγματικά είναι γιατί δεν θα μπορέσουμε να μετρήσουμε τις κοιλότητες που είναι μικρότερες του ενός μέτρου. Αν μετρήσουμε με ακρίβεια ενός εκατοστού, πάλι θα χάσουμε ορισμένες κοιλότητες. Έτσι καταλήγουμε σε απειροστά μικρή μονάδα μέτρησης και η περίμετρος του νησιού θα γίνει άπειρη. Η επιφάνεια όμως του νησιού, η έκτασή του δηλαδή, είναι ορισμένη. Το παράδοξο αυτό, το οποίο η Ευκλείδεια Γεωμετρία αδυνατεί να εξηγήσει, αντιμετωπίζεται με τα φράκταλ.

Ο Διάλογος του Πλωτίνου και του μαθητή του, Πορφύριο.

  

Το 193 μ.χ ιδρύει και διδάσκει τον Νεοπλατωνισμό ή Εκλεκτισμό, δυστυχώς όμως ο Αμμώνιος δεν έγραψε τίποτε, ώστε να είμαστε σε θέση να κρίνουμε και να εκτιμήσουμε την σπουδαιότητα του ως φιλοσόφου. Άλλος γνωστός μαθητής του ήταν ο γνωστός Ωριγένης. Οι γονείς του Αμμώνιου ήταν Χριστιανοί, ενώ το όνομα του το χρωστάει στο επάγγελμα του μίας και ήταν αχθοφόρος. Τις διδασκαλίες του τις γνωρίζουμε από τον μαθητή του Πλωτίνο, ο οποίος γεννήθηκε το 204 μ.χ στην Λυκόπολη της Αιγύπτου. 

Γιατι ο Απολλωνας και γιατι ο Ιησους. . .


Τιποτα δεν ειναι τυχαιο γιατι η αληθεια ειναι μια. Για να ειπωθει απο καποιον η αληθεια, σημαινει οτι πρεπει αυτος, να ειναι ειλικρινης. Ετυμολογια της λεξης ειλικρινεια απο το ειλι που σημαινει ηλιος αυτο που δινει φως αρα αποκαλυπτει την αληθεια τη πραγματικοτητα. το φως σε βγαζει απο τη πλανη απο την απατη απο την ατιμια απο την ανηθικοτητα απο καθε τι κρυψινους . Χαραχτηριστικα της ειλικρινειας ειναι η απλοτητα η ευθυτητα η ηθικοτητα η τιμιοτητα η καθαροτητα .

Η Απολλωνια και Διονυσιακη φυση του ανθρωπου

Πώς και γιατί η απολλώνια και διονυσιακή φύση του ανθρώπου είναι κάτι που δημιουργεί προβληματισμούς στον σύγχρονο άνθρωπο, ο οποίος θεωρεί την ομορφιά, αλλά και την οργιαστική κραιπάλη, ξένα ως προς την προσωπικότητα ενός σύγχρονου,  σοβαρού και εχέφρονος ανθρώπου!..


Ο θεός Διόνυσος, ο πιο αγαπητός θεός των αρχαίων Ελλήνων. (Στην πάνω φωτογραφία: Η πανέμορφη και αστραφτερή Ελληνίδα ηθοποιός Μαριαλένα Ανδρέου, η οποία υποδύεται μία αρχαία Ελληνίδα διονυσιάδα).
ΠΡΩΤΑ-πρώτα, για να δούμε τι σημαίνει η λέξη απολλώνιος, πρόκειται για τον άνθρωπο, που είναι σχετικός με τον Απόλλωνα (1). Ένας άνθρωπος που είναι νεανικός και ωραίος. Που έχει αυτό που λέμε «απολλώνειο παράστημα». 
Ο Απόλλων ήταν ένας από τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου, που ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στους αρχαίους. Ήταν ο ομορφότερος απ' όλους του Ολύμπιους με την εξαίρεση της Αφροδίτης και προστάτευε τη μουσική, την ιατρική και τη μαντική, ενώ συμβόλιζε το φως και τον ήλιο. Αντιπροσώπευε την τελειότητα για τους αρχαίους και την πηγή της ζωής. Γι' αυτό και τον ταύτιζαν με το θεό Ήλιο. Πράγματι, πολλές παραδόσεις έλεγαν πως ο Απόλλων

Η πολυδιαστατη προσωπικοτητα του Εμπεδοκλεους και η ευφυια του, οπως μας μαρτυρα και ο Κωστης ο Παλαμας

Κυριακή, 5 Οκτωβρίου 2014

Η Ελληνική γλώσσα


Η Ελληνική γλώσσα είναι μία γλώσσα η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, όλες τις προϋποθέσεις μιάς γλώσσης διεθνούς, εγγίζει αυτές τις ίδιες τις απαρχές του πολιτισμού και η οποία όχι μόνον δεν υπήρξε ξένη πρός ουδεμία από τις μεγάλες εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύματος, στην θρησκεία, στην πολιτική, στα γράμματα, στις τέχνες και στις επιστήμες, αλλά υπήρξε και το πρώτο εργαλείο, πρός ανίχνευση όλων αυτών, τρόπον τινά η μήτρα.

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Στενά τα όρια των δυνάμεων του ανθρώπου

 "Στενά τα όρια των δυνάμεων του ανθρώπου και πολλά τα δεινά που στομώνουν τη σκέψη του .Ένα τόσο δα κομμάτι της ζωής βλέπουν οι άνθρωποι όσο ζουν ,κι ύστερα , γοργοθάνατοι , πετούν σαν καπνός ,σίγουροι μόνο γι’ αυτό που σύντυχε ο καθένας τους καθώς πλανιούνται εδώ κι εκεί ∙ ποιος τάχα καυχιέται πως βρήκε το όλο ;Αυτά δεν γίνεται έτσι να τα δουν οι άνθρωποι , μήτε να τ’ ακούσουν ,μήτε με το νου να τα’ αδράξουν . Εσύ λοιπόν , αφού ήρθες ως εδώ ,θα μάθεις πως μακρύτερα να φτάσει δεν μπορεί η διάνοια του θνητού"

Ορφεύς, Ορφικά Μυστήρια και Σύμπαν

VANGELIS - MYTHODEA 2001 HD

Μερικα δευτερολεπτα αναγνωσης για τη ψυχη ..


                                         Πρόκλος «Περί πρόνοιας και ειμαρμένης 42».

 «Μπορώ, επίσης, να πω ότι είναι παράλογο (αν μπορούμε να πούμε παράλογο το αδύνατο) η υπόσταση της θείας ψυχής να προέρχεται από τον αιθέρα.

Γιατί όλα όσα προέρχονται από τον αιθέρα έχουν σωματική γέννεση, ενώ ο Αθηναίος ξένος (Βλ. Πλάτων “Νόμοι, 892.a”.) αποδεικνύει ότι η ψυχή είναι παλαιότερη από όλα τα σώματα. 

Αν όμως δεν φαντάζεσαι τον αιθέρα ως σώμα αλλά ως έναν αιθέρα που περιστρέφει τον αιθέριο νου και την νοητική ψυχή, ούτε και έτσι μου φαίνεται ότι έχεις βρει την αληθινή αιτία της ψυχής. 

Γιατί άλλη είναι η πηγή των ψυχών από την οποία προέρχεται και η αιθέρια και οι ψυχές των υποσελήνιων όντων και οι δαιμονικές ψυχές(Άγγελοι, Δαίμονες & Ήρωες). 

Και εμείς πρέπει να στρέφουμε το βλέμμα μας προς εκείνη, την οποία μου φαίνεται ότι ο Πλάτων (βλ. “Τίμαιος, 41.d”), θέλοντας να κρατήσει μυστική της αλήθεια, αποκαλεί “κρατήρα” και παραδίδει κάπου ότι εκεί ψηλά ο δημιουργός αναμειγνύει την ψυχή όχι από αιθέρα αλλά πριν από τα σώματα. 

Είναι εκεί που ο Τίμαιος λέει ότι ο δημιουργός, αφού ανέμειξε την ψυχή του Κόσμου, φτιάχνει ένα άλλο μείγμα. Επίσης και ο λόγοι που παραδόθηκαν από τους Θεούς εξυμνούν την πηγή κάθε ψυχής, είτε πρόκειται για ψυχές της εμπύριας, αιθέριας ή υλικής σφαίρας, και την εξαρτούν από την καθολική θεά της ζωογονίας – αυτή είναι η Ρέα/Δήμητρα/Εκάτη, από τον οποία εξαρτούν όλη την ειμαρμένη και επίσης δυο σειρές, μια ψυχική και μια, όπως είπαμε, της ειμαρμένης. 

Και παρουσιάζουν την ψυχή να περνάει από τη μια σειρά στην άλλη, λένε δε ότι μερικές φορές υπηρετεί την ειμαρμένη, όταν γίνει άλογη και αλλάξει κύριο και εγκαταλείψει την πρόνοια για χάρη της ειμαρμένης.»



— Βλ. Πρόκλος «Περί πρόνοιας και ειμαρμένης, 42». —


Κεφάλας Δ. Ευστάθιος

ΑΛΤΑΝΗ ΠΕΡΙ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ

Εμπεδοκλης : Φιλοτης και Νεικος

Οι δυο δυναμεις που κυριαρχούν στο συμπαν και στη ζωη του ανθρωπου κατά τον Εμπεδοκλή ως το ''ποιητικό αίτιο'' που κινει τα παντα .



Οι Προάγγελοι του Ιησού Χριστού- Απόλλων και Σίβυλλες

Το βιβλίο που συνδέει την Αρχαία Ελλάδα και τους Ολυμπίους με τον Ιησου

Μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα και σπάνια χειρόγραφα από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του κόσμου, φέρνουν στο φως άγνωστες πτυχές του ελληνικού πολιτισμού και φανερώνουν ότι οι Σίβυλλες και ο Απόλλων (και ευρύτερα οι Ολύμπιοι) υπήρξαν προάγγελοι και προπομποί του Ιησού Χριστού.

   Το εν λόγω σύγγραμμα αποτελεί το απόσταγμα των αναζητήσεων του συγγραφέα σε πλήθος αρχαιολογικών χώρων και μουσείων της ευρύτερης περιοχής της λεκάνης της Μεσογείου (από την Γαλλία και την Ιταλία μέχρι την Αίγυπτο και την Πετραία Αραβία) και των πολυετών ερευνών του στις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του κόσμου: Βιβλιοθήκη Βατικανού, Εθνική Βιβλιοθήκη Παρισίων, Λαυρεντιανή Βιβλιοθήκη Φλωρεντίας, British Library Λονδίνου, Bodleian Library Οξφόρδης, Πατριαρχική Βιβλιοθήκη Ιεροσολύμων, Βιβλιοθήκη Μονής Σινά, Βιβλιοθήκες των Μονών του Αγίου Όρους κ.ά.




Αγαπητοί φίλοι, το παρόν σύγγραμμα αποτελεί προϊόν μιας πολυετούς και επίπονης ερευνητικής προσπάθειας που είναι βασισμένη πάνω σε έγκριτες μαρτυρίες αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων και Αγίων Πατέρων του Χριστιανισμού, αλλά και σε πλήθος αρχαιολογικών ευρημάτων και πολύτιμων χειρογράφων τα οποία προέρχονται από τις μεγαλύτερες βιβλιοθήκες του κόσμου.

Η Αλτάνη για το Δωδεκάθεο

Οι 7 Επτά Παγκόσμιοι Νόμοι ή Επτά 7 Αρχές της Αλήθειας



Οι 7 Επτά Παγκόσμιοι Νόμοι ή Επτά 7 Αρχές της Αλήθειας θεμελιώνουν το Αόρατο και Ορατό Σύμπαν μας. Τα πρώτα στοιχεία για αυτούς, έρχονται από το μακρινό Θιβέτ, σε ένα έργο που αποτελεί μνημείο της Εσωτερικής Φιλοσοφικής Παράδοσης, το οποίο λέγεται ότι είχε διασωθεί από την τελευταία και τελική πυρκαγιά της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Η ιστορική γνησιότητα αυτού του έργου είχε αμφισβητηθεί, μέχρι που ολοκληρώθηκαν πριν μερικές δεκαετίες, η αποκρυπτογράφηση των
αιγυπτιακών ιερογλυφικών, που αποτελούν τα λεγόμενα « Κείμενα των Πυραμίδων »