ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΒΙΝΤΕΟ

Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015

Ο κριος συμβολίζει την ορμή Ο μύθος του Ηρακλή ''Τα άλογα του Διομήδη''.

Άραγε Υπάρχει Ζωή;  Μπορεί να μην Υπάρχει;

Σαν ένα βαρίδι το φυσικό μας Σώμα μας κρατά γειωμένους στη Γη.
Ο Νους μας όμως, μπορεί και ταξιδεύει μέσα στο Σύμπαν και προσπαθεί να συλλάβει, να κατανοήσει και να εξηγήσει, τι είναι αυτό που μας έλκει και μας προκαλεί να το γνωρίσουμε;
Από τη μια, η Μάνα μας Γη, στοργικά μας τρέφει και μας κρατά κοντά της και από την άλλη, ο ατίθασος Νους μας, θέλει να ταξιδέψει και να γνωρίζει τα μυστικά του Σύμπαντος. Από παλαιότερους χρόνους ο άνθρωπος ταξίδευε για να γνωρίσει τη Γη πάνω στην οποία ζει και εξελίσσεται, ως ένας γνήσιος τολμηρός εξερευνητής αντιμετωπίζοντας πολλούς κινδύνους.

Τώρα λοιπόν, νομίζοντας ότι ξέρουμε καλά τον πλανήτη μας και τους κατοίκους του, μια γνώση που απέχει πάρα πολύ από το να μπορούμε να ΅διαχειριστούμε σωστά την ύλη, επιθυμούμε να γνωρίσουμε το Σύμπαν. Ο ανθρώπινος νους βρίσκεται ανάμεσα σε δύο μαγνητικά πεδία, το ένα τον τραβά στο να αναπτύσσει
το ελάχιστο των δυνατοτήτων του ενώ το άλλο τον ωθεί στο να τον υπερβαίνει τόσο, ώστε να πετυχαίνει πράγματα που θεωρούνται ακατόρθωτα, όπως, το να πάει ο ανθρωπος της Γης στα αστρα. Ναι, κάποτε θα πάει.
Αλλά όταν κάπου πας συνήθως ανταλλάσσεις δώρα, δίνεις και παίρνεις. Ο άνθρωπος τι έχει να δώσει σΆ όσους τον υποδεχτούν στο δικό τους πλανήτη; Ας το σκεφτούμε. Μας φαίνεται αρκετό το να τους πούμε: «Κοιτάξτε μας, τα καταφέραμε και ήρθαμε, και ήταν πιστέψτε μας πάρα πολύ δύσκολο».

Ίσως τελικά, έχει πολύ μικρή σημασία το να ταξιδέψουμε για να φτάσουμε κάπου. Ίσως έχει, ουσιαστικότερη σημασία, το να μοιραστούμε με τους ‘’ντόπιους’’ τις εμπειρίες, τις σκέψεις, τους στόχους και γενικότερα την πορεία της ζωής μας, αλλιώς το μόνο που παίρνεις είναι εικόνες και τίποτε περισσότερο. Και ας υποθέσουμε ότι πήγαμε στα άστρα, οι «οικοδεσπότες μας», όσο καλή θέληση και αν έχουν, θα μπορέσουν να μας εμφυσήσουν την γνώση για μια παγκόσμια εξέλιξη χωρίς προσωπικά εγωιστικά-κατακτητικά συμφέροντα; Και εμείς πόσο δεκτικοί θα φανούμε σε όποια διαθέσιμη «γνώση»;

Ας ξεκινήσουμε να πάμε και θα δούμε. Θα πάμε και θα δούμε, μέχρι τότε όμως ας προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τα άστρα του Ζωδιακού μας Κύκλου, μέσω της ανάλυσής τους και, ας κάνουμε ό,τι θετικά καλύτερο μπορούμε για το ΅γνώριμοΆ γύρω μας περιβάλλον τη Μάνα μας Γη.

Συμβολισμός
Είναι το 1ο ζώδιο στο σημείο του ζωδιακού, κυριαρχεί στον ουράνιο θόλο από τις 21 Μαρτίου έως και 20 Απριλίου, αν και υπάρχουν διαφορετικές ημερολογιακές αποδόσεις σύμφωνα με τον παλαιό και τον καινούργιο Ζωδιακό Κύκλο με τη συμπλήρωση του Οφιούχου. Πολικό αντίθετό του o Zυγός και κυβερνήτης του ο Άρης.
Ο Κριός είναι το ζώδιο της Δημιουργικής Ορμής και του Πνεύματος. Το σύμβολό του αναπαριστάνει τα κέρατα του Κριού, ανήκει στο στοιχείο της Φωτιάς και τον Παρορμητικό Σταυρό. Είναι ζώδιο θετικό και ενεργητικό. Συνδέεται με το κεφάλι και το μέταλλο που του αντιστοιχεί είναι ο Σίδηρος. Ο πολύτιμος λίθος του είναι το Διαμάντι και χρώμα του το Κόκκινο. Λουλούδι του είναι το Αγιόκλημα, το Τριαντάφυλλο καθώς και όλα τα φυτά που φέρουν αγκάθια. Στο ζωικό βασίλειο συνδέεται με το Κριάρι και την Κουκουβάγια. Στην ελληνική Μυθολογία του αντιστοιχεί ο Φρίξος και η Έλλη. Κυβερνά χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία και η Γερμανία και πόλεις όπως η Νάπολη, η Φλωρεντία, η Κρακοβία και το Μπίρμινγκχαμ. Οι δεκανείς που του αντιστοιχούν είναι α΄ δεκανός Άρης- Δραστηριότητα, β΄ δεκανός Ήλιος-Έξαρση και γ΄ δεκανός Αφροδίτη-Προπαγάνδα.
Στην Αιγυπτιακή Μυθολογία, το Κριάρι είναι σύμβολο του Άμμωνα Ρα, που απεικονίζεται με τα κέρατα ή το κεφάλι του Κριού. Είναι ο Παραμπράχμα της Ινδικής Φιλοσοφίας, το κέντρο των Kοσμικών Δυνάμεων, το αδιαφοροποίητο σύνολο. Συμβολίζει επίσης το Ναφθαλί, έναν από τους δώδεκα Γιους του Ιακώβ, που το όνομά του σημαίνει «ο Κριός που αγωνίζεται». Σημάδεψε την ιστορία του Αβραάμ και αντιστοιχεί στον Κριό που παγιδεύτηκε στο θάμνο. Στο Χριστιανικό Συμβολισμό αντιστοιχεί στον Απόστολο Πέτρο. Στη Βαβυλώνα, όταν ο ήλιος βρισκόταν στο σημείο του Κριού, συνήθιζαν να κάνουν θυσιαστικές τελετές κριαριών, γιορτάζοντας ταυτόχρονα την Εαρινή Ισημερία. Σαν πρώτο σημείο του Ζωδιακού, ο Κριός σημειώνει την έναρξη του Αστρολογικού Νέου Έτους.

Ο Κριός είναι σύμβολο της δημιουργικής ορμής και του πνεύματος στο ξεκίνημά του. Είναι το πρώτο σημείο του Ζωδιακού. Επειδή ο Ζωδιακός είναι το σύμβολο του Κύκλου της Ύπαρξης, ο Κριός σαν πρώτο σημείο, συμβολίζει την πρωταρχική αιτία ή κεραυνό, που εξακοντίζεται από την Άκασα των Ιχθύων –οι Ιχθύες είναι τα ΅αρχέγονα ύδαταΆ.
Ο Κριός συμβολίζει την εναρκτήρια ορμή με την οποία το παθητικό γίνεται ενεργητικό. Σχετίζεται λοιπόν με την αυγή και την άνοιξη και γενικά με την έναρξη κάθε κύκλου προόδου ή δημιουργίας. Ελέγχει το κεφάλι και τον εγκέφαλο, είναι τα όργανα εκείνα που αποτελούν το κέντρο των φυσικών και πνευματικών δυνάμεων του ανθρώπου.
Στον Κριό αντιστοιχεί η φράση «Προβάλλω και από το πεδίο του νου κυβερνώΆ και είναι το ΅Φως της ίδιας της Ζωής». Ο Κριός είναι ένας από τους αστερισμούς του Παρορμητικού Σταυρού, που είναι ο Σταυρός του Θεού, του Πατέρα και κατά συνέπεια της Ενσαρκωμένης Μονάδας. Είναι η έκφραση της θέλησης ή της δύναμης μέσα από τη μεγάλη δημιουργική διαδικασία. Όταν ο άνθρωπος που εξελίσσεται μπει σε αυτό το σημείο του Παρορμητικού Σταυρού, γίνονται μέσα του νέες διεργασίες. Ο άνθρωπος στον Κριό δεν αναγνωρίζει και δεν ταυτίζεται πια ούτε με τη μορφή, αλλά ούτε και με την ψυχή, παρά με τη θέληση της θεότητας και το αιώνιο σχέδιο της εξέλιξης. Αυτό το σημείο ορίζει την απαρχή ενός κύκλου εκδήλωσης. Ο Κριός «ξυπνάει τη θέληση να φτάσεις το κατώτερο και να το ελέγξεις, να γνωρίσεις το έσχατο και έτσι να αντιμετωπίσεις όλη την εμπειρία».
.

Ο μεν είναι θεός του πολέμου, ο δε το κυριότερο εργαλείο για τα πολεμικά όπλα και κατά προέκταση σύμβολο εξουσίας. Στην Ελληνική μυθολογία,οι κυριότερες αναφορές είναι αυτές που σχετίζονται με το χρυσόμαλλο κριάρι και οι οποίες είναι δυο.

Η πρώτη έχει να κάνει με τα δυο αδέλφια Ατρέα-Θυέστη,τα οποία με τη συνεργεία της μητέρας τους Ιπποδάμειας είχαν διαπράξει τον φόνο του ετεροθαλή αδελφού τους Χρυσίππου.

Για να εξιλεωθεί για τον φόνο ο Ατρέας, διέταξε τον βοσκό του Αντίοχο,να του διαλέξει το καλύτερο κριάρι από τα κοπάδια του και το οποίο θα το προσέφερε ως θυσία στον Δία. Αυτός βρήκε το χρυσόμαλλο κριάρι και το έδωσε στον Ατρέα, ο οποίος το εμπιστεύθηκε στη γυναίκα του Αερόπη για να το φυλάει.

Η Αερόπη όμως έιχε παράνομη σχέση με τον αδελφό του Ατρέα,τον Θυέστη,ο οποίος όταν έμαθε για το χρυσόμαλλο κριάρι, το πήρε και το θεώρησε ως ευκαιρία για να πάρει την εξουσία. Όταν λοιπόν σε δημόσια συγκέντρωση ισχυρίστηκε πως η εξουσία αξίζει σε αυτόν που κατέχει το χρυσόμαλλο κριάρι,ο Ατρέας δέχθηκε την πρόκληση μόνο που όταν πήγε να πάρει το κριάρι είδε ότι δεν το είχε η Αερόπη. Εξοργισθείς με το συμβάν,ο Δίας άλλαξε την τροχιά του ήλιου κάτι το οποίο έκανε γνωστό μόνο στον Ατρέα που το χρησιμοποίησε για να αποκαλύψει την απάτη του Θυέστη.

Μετά από αυτό ο Ατρέας γίνεται βασιλιάς των Μυκηνών και εξόρισε τόσο τον Θυέστη όσο και την σύζυγό του Αερόπη. 

Η άλλη αναφορά είναι για το χρυσόμαλλο κριάρι που έστειλε η Νεφέλη για να γλιτώσει τα παιδιά της Φρίξο-Έλλη από το φόνο που ετοίμαζε η μητριά τους Ινώ. Κάτι που και πάλι σχετίζεται με την εξουσία. Αυτό το χρυσόμαλλο κριάρι, έμελλε να είναι ο πρωταγωνιστής του μεγάλου άθλου του Ιάσωνα στην Αία, κατόρθωμα το οποίο τον κατέστησε βασιλιά της Ιωλκού. 

Στους κλασσικούς χρόνους της Ελληνικής ιστορίας βλέπουμε τον Κριό να κατέχει δεσπόζουσα θέση στις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αφού ο μεγάλος στρατηλάτης φοράει το σύμβολο αυτό στο κεφάλι του. Κάτι που καθόλου τυχαίο δεν ήταν,αν αναλογιστεί κάποιος πως πολλά από αυτά που έκανε ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν υποδείξεις της μεγάλης ιέρειας των Καβειρίων μυστηρίων, μητέρας του Ολυμπιάδας. 


Τέλος να αναφέρουμε ότι μια από τις πιο γνωστές μηχανές ήταν και ο πολιορκητικός κριός στον οποίο δεσπόζουσα θέση είχε το κεφάλι του Κριού και χρησιμοποιείτο για την κατάρριψη των φρουρίων-κάστρων.

Σε αυτό το Ζώδιο αντιστοιχούν τέσσερις αναφορές:
1. Η έκφραση της θέλησης να Είσαι και να Κάνεις (Δημιουργία)
2. Αποκάλυψη της δύναμης στην Εκδήλωση (Ύπαρξη)
3. Είσοδος στη μάχη για τον Κύριο (Αγώνας)
4. Επίτευξη της ενότητας μέσα από Προσπάθειες (Σύνθεση) 
Οι προθέσεις των ατόμων που ανήκουν σε αυτό το σημείο είναι πολύ απλές και άμεσες και για αυτό χρειάζονται πολύ ελευθερία έκφρασης για να κάνουν αυτό που θέλουν με το δικό τους ατομικό τρόπο. Συνήθως βιάζουν τα πράγματα λόγω της θεληματικής τους δράσης. Είναι άτομα θαρραλέα, ενεργητικά, διεισδυτικά και ριψοκίνδυνα. Το ελάττωμα που θα μπορούσαμε να πούμε πως τους χαρακτηρίζει είναι ο εγωισμός και η παραγνώριση της λεπτομέρειας. Είναι ευάλωτοι σε πονοκεφάλους και μικροατυχήματα εξαιτίας της βιασύνης τους. Τα παιδιά αυτού του σημείου πρέπει να μαθαίνουν στην έννοια αλλά και στην πράξη τη συνεργασία, για να μπορέσουν να ξεφύγουν από τον ατομισμό τους. Αν μπορέσουν να ελέγξουν το ελάττωμα του εγωισμού γίνονται θαυμάσιοι σύντροφοι και συνεργάτες. Γενικά, μπορεί να είναι απαιτητικοί αλλά ποτέ δε γίνονται βαρετοί.

    Η Αλίκη Μπέιλυ μας παρέχει τη δυνατότητα να μελετήσουμε μέσω των άθλων του Ηρακλή στοχεύοντας στην έρευνα της ανθρώπινης ύπαρξης, τόσο ατομικά ως ζηλωτές όσο και συνολικά ως ανθρωπότητα. Το κύριο επίτευγμά τους είναι το «Ανθρωπε, γνώθι σαυτόν» .
   Ο Ηρακλής αρχίζει τους άθλους του σαν ένα απλό ανθρώπινο ον όπου μέσα από τις δοκιμασίες, αυτή η απλή εικόνα της ύπαρξής του, αυτοανατρέπεται και γίνεται ένας θριαμβευτής ήρωας. Έρχεται αντιμέτωπος με όλα τα σκοτεινά προσωπεία και τις επιθυμίες του, τις αδυναμίες και τους φόβους του όπου, ολοκληρώνοντας τους άθλους του τα έχει μετουσιώσει σε, διανόηση και ενόραση, σε θάρρος και αφιέρωση, σε υπέρβαση και ισορροπία και, ολοκληρώνεται ισορροπώντας στη δόμηση μιας ψυχής με παγκόσμια συνείδηση.


Μύθος 


Τα αλογα του Διομήδη

O Διομήδης βασίλευε στη Θράκη, ήταν γιος του ¶ρη και της Κυρήνης, και εκεί ανάτρεφε τα άλογα και τις πολεμικές του φοράδες μέσα στους βάλτους της χώρας του. Όλοι όμως έτρεμαν στο άκουσμά τους γιατί ήσαν άλογα θηριώδη που αφάνιζαν πέρα ως πέρα τη χώρα προκαλώντας ζημιές και κανείς δεν μπόρεσε να τις περιορίσει, ενώ ταυτόχρονα, στο διάβα τους, σκότωναν όλους τους ανθρώπους.
Ο Ηρακλής ζήτησε τη βοήθεια του φίλου του ¶βδηρου για την επίτευξη αυτού του άθλου και ξεκίνησαν το ταξίδι καταστρώνοντας το σχέδιό τους. Μαζί και οι δύο ακολούθησαν τα άλογα καθώς περιφέρονταν στις κοιλάδες και τους βάλτους και κατάφεραν να τα περιορίσουν. Ο Ηρακλής έδωσε εντολή στην ¶βδηρο να τα οδηγήσει στο πλοίο, χωρίς όμως να τον βοηθήσει, με αποτέλεσμα τα άγρια άλογα να τον ποδοπατήσουν, να τον κατασχίσουν και να ξεφύγουν μανιασμένα. Ο Ηρακλής, σε μια δεύτερη προσπάθεια, τα μάντρωσε για άλλη μια φορά και σοφότερος τώρα, τα έδεσε με αλυσίδες οδηγώντας τα στο πλοίο απαλλάσσοντας την περιοχή από το κακό που έσπερναν.

  Το σημείο του Κριού είναι η έναρξη του Ζωδιακού, των άθλων, αλλά και της πορείας για την ανθρώπινη εξέλιξη. Είναι το ζώδιο της φωτιάς, της ορμητικότητας, της λογικής, της δράσης. Η φλόγα φωτίζει και διώχνει τον φόβο. Η τόλμη αναγκάζει τον αντίπαλο να σκεφτεί και να ζυγίσει καλύτερα το ατόπημα της επιθετικότητας και η ορμητικότητα αναζωπυρώνει την επιθυμία για επίτευξη των στόχων μας. Ο άνθρωπος που είναι βυθισμένος στην μορφή και ζει κάτω από την επίδραση της υλικής όψης, ακολουθεί θέλοντας και μη την ατραπό της πλάνης και των φαινομένων. Αλλά ο Ηρακλής, υπερνικά την πλάνη και ως ψυχή ακολουθεί τον αληθινό δρόμο, ανατρέπει την συνηθισμένη πορεία μέσα στην ύλη και ως αφυπνισμένη ψυχή εκπληρώνει τους άθλους. Εδώ ο Ηρακλής σαν ψυχή και ο ¶βδηρος ως προσωπικότητα έπρεπε από κοινού να φρουρήσουν τα καταστρεπτικά άλογα. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η κατανόηση του μεγαλείου των άθλων του Ηρακλή καθώς και του αυθορμητισμού, της επανάληψης και της συνεχής υπέρβασης του εαυτού, που οδηγεί στην επιτυχής ολοκλήρωση των άθλων του.
Ο Ηρακλής άρχισε αυτόν τον άθλο με μερική αποτυχία, σημαδεμένη από το θάνατο του φίλου του, όπως συμβαίνει συχνά με τον ορμητικό, αλλά άπειρο ζηλωτή. Εδώ διαφαίνεται η λανθάνουσα συνείδηση της ύπαρξης στο ξεκίνημα του ανθρώπου και στον κύκλο της εμπειρίας που χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί η δύναμη της ζωής με ανιδιοτέλεια και όχι για προσωπική ικανοποίηση και απληστία. Εδώ ο Ηρακλής έπρεπε να αρχίσει μέσα από τον κόσμο των σκέψεων για να περάσει σε νοητικό έλεγχο για την ολοκλήρωση του άθλου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.