ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΒΙΝΤΕΟ

Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2015

Ξένοι είπαν για την Ελλάδα και τους Έλληνες 3

Τα παρακάτω λόγια που ειπώθηκαν για την ηρωική ελληνική ψυχή και διάνοια και δεν έχουν καμία σχέση και δεν αφορούν τους Έλληνες προσκυνημένους, προδότες και ξεπουλημένους που φέρουν απλά κάποιο ελληνικό όνομα.
Οι σύγχρονοι εφιάλτες κυβέρνησαν και κυβερνούν τα τελευταία χρόνια την Πατρίδα μας δίνοντας γη και ύδωρ φτάνει να ανεβούν ακόμη ένα σκαλοπάτι εξουσίας.

Η ελληνική ψυχή δε χάθηκε…

Υπήρχε και θα υπάρχει και όποιος κάνει το λάθος να παίξει με την Θράκη, την Μακεδονία, Την Ήπειρο, το Αιγαίο, θα δοκιμάσει για άλλη μια φορά την ηρωική ψυχή των πραγματικών Ελλήνων




()ΓΙΑΝ ΣΜΑΤΣ
Η Έλληνική αντίστασις ήλλαξε τον ρούν της Ιστορίας του Β” Παγκοσμίου πολέμου.


Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015

Ξένοι είπαν για την Ελλάδα και τους Έλληνες 2


  Τα παρακάτω λόγια που ειπώθηκαν για την ηρωική ελληνική ψυχή και διάνοια και δεν έχουν καμία σχέση και δεν αφορούν τους Έλληνες προσκυνημένους, προδότες και ξεπουλημένους που φέρουν απλά κάποιο ελληνικό όνομα.
Οι σύγχρονοι εφιάλτες κυβέρνησαν και κυβερνούν τα τελευταία χρόνια την Πατρίδα μας δίνοντας γη και ύδωρ φτάνει να ανεβούν ακόμη ένα σκαλοπάτι εξουσίας.
Η ελληνική ψυχή δε χάθηκε…

Υπήρχε και θα υπάρχει και όποιος κάνει το λάθος να παίξει με την Θράκη, την Μακεδονία, Την Ήπειρο, το Αιγαίο, θα δοκιμάσει για άλλη μια φορά την ηρωική ψυχή των πραγματικών Ελλήνων

Ο γάμος το βάπτισμα η νεκρώσιμη τελετη και ονόματα στην αρχαία Ελλάδα

Η μεγάλη κι άγνωστη κληρονομιά μας!
Η γαμήλια τελετή:
Ο μήνας, κατά την οποίο γίνονταν οι γάμοι, ήταν ο εκ του γεγονότος αυτού ονομαζόμενος ο Γαμηλιών (ο δικός μας Ιανουάριος ).
Η μελλόνυμφη αφιέρωνε την προηγούμενη μέρα του γάμου της ένα βόστρυχο (μπούκλα) από τα μαλλιά της στο ναό της Αρτέμιδος, παρθένα αυτή στην αειπάρθενη θεά. Την ίδια ημέρα έκανε το νυφικό της λουτρό με νερό από την πηγή της Καλλιρρόης, διότι εθεωρείτο κατά παράδοση ως γονιμοποιό. Το πρωί της ημέρας του γάμου φίλες της της φορούσαν λευκό πέπλο και στόλιζαν τα μαλλιά της με λουλούδια, που τα 
μάζευαν οι ίδιες,
τραγουδώντας της και γαμήλια άσματα, τους «υμέναιους». 
Ο πατέρας της, ενώπιον αυτών και συγγενών και φίλων, στη συνέχεια, την έφερνε μπροστά στον βωμό της οικογενειακής Εστίας, όπου την περίμενε ο γαμπρός. Ένας ιερέας του Διός Τελείου, προστάτη του γάμου, αφού είχε θυσιάσει μικρό μοσχαράκι, και του είχε αφαιρέσει τη χολή- για να μην πικράνη τίποτα το γάμο, ψάλλοντας καθιερωμένες ευχές, της έδινε να φάη μισό μήλο (το αγαπημένο φρούτο της Αφροδίτης) και το άλλο μισό στον μνηστήρα της. 
Μετά απ` αυτό ο πατέρας της νύφης παίρνοντας το χέρι της το απίθωνε στο χέρι του γαμπρού λέγοντας του:

Osho : Στροφή στην εσωτερικότητα.

Osho 
''Είσαι μία επανάληψη. Κι αν δεν σταματήσεις αυτή την επανάληψη δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αλλαγής''
·        
  
«Ο άνθρωπος κουβαλάει μέσα του τον σπόρο της δυστυχίας του η της ευδαιμονίας του, της κόλασης η του παράδεισου. Οτιδήποτε σου συμβαίνει, συμβαίνει εξαιτίας σου. Οι εσωτερικές αίτιες είναι οι πρωταρχικές. Κι αν δεν το καταλάβεις αυτό, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μεταμόρφωσης, επειδή ο νους εξακολουθεί να σε κοροϊδεύει, ο νους πάντοτε δείχνει προς τα έξω.
Ο Μαρξ λέει ότι η αιτία βρίσκεται έξω από τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος είναι δυστυχισμένος επειδή υπάρχουν εξωτερικές αίτιες οι οποίες προκαλούν δυστυχία. Ο άνθρωπος θα είναι ευτυχισμένος αν αλλάξουν οι αίτιες, αν αντικατασταθούν. Συμφωνά με τον Μαρξ, χρειάζεται μία επανάσταση στον εξωτερικό κόσμο. Συμφωνά με τον Μωάμεθ, με τον Ιησού, με τον Μαχαβιρα, με τον Κρίσνα, όλη αυτή η διάγνωση είναι λανθασμένη. Οι αίτιες βρίσκονται εσωτερικά. Εξωτερικά υπάρχουν μονό αφορμές.

Το Ύδωρ ως κοσμογονικη ουσία

                                                 ΥΔΩΡ


    
    ΥΔΩΡ: το ύδωρ είναι το ένα μέλος της πρώτης Νοητής Δυάδος που εξεπήγασε από την Άρρητον Αρχή (Εν). Πρόκειται για μια καθαρή, αόριστη και υπερβατική του   πραγματικού (οντικού) κόσμου συνθήκη ενέργειας πριν από την ουσία. Υπερούσια.
Δεν είναι δηλαδή ουσία, ούτε καν όπως ορίζεται από τον Αριστοτέλη ως a priori συνθήκη της οντολογικής πραγματικότητας. Επειδή, όταν απελευθερώνεται αυτή η Αρχή, είναι απολύτως αβέβαιο εάν θα επιτευχθεί αυτή η πραγματικότητα. Και τούτο, επειδή ακόμη δεν έχει υποστασιοποιηθεί ο Χρόνος. Έτσι, το Ύδωρ μπορεί να χαρακτηρισθεί: 

1. Ως η μία από τις δυο νοητές Αρχές της ουσίας (Αρχή =αιτία, δέσμη αιτίων και αποτελεσμάτων ανεκδήλωτων) της ουσίας, 
2 Αctus purus,  καθαρή δράση 
3.Ως ο Νόμος γενέσεως αυτού που αποκαλείται «ενέργεια», φορέας της φύσεως των θεμελιωδών ιδιοτήτων της ενέργειας: α) της συνεχούς (κυματοειδούς) μορφής και συμπεριφοράς της, β) της συνεκτικότητας που προσδίδει στα στοιχεία της ύλης, γ) της σταθερής συσχετίσεως (συγκολλήσεως) αυτών των στοιχείων, δ) της αραιώσεως.  

Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2015

Η μυθολογία του κάτω κόσμου στον Όμηρο και στους κλασικούς ‘Ε μέρος.''Μακάρων νήσοι ή Ηλύσια Πεδία''


'Ε μέρος

Μακάρων νήσοι ή Ηλύσια πεδία



Αθανασίου Π. Παπαδόπουλου,

‘'Οι λαϊκές περί θανάτου δοξασίες και τα ταφικά έθιμα των Ελλήνων'',
 Εκδόσεις Ερωδιός, Θεσσαλονίκη 2007.

Οι περισσότεροι από το γένος των ηρώων γνώρισαν την απλή μοίρα του θανάτου. Μια μικρή όμως μειοψηφία ευνοημένων ανθρώπων μεταφέρθηκαν από το Δία σε ένα ειδυλλιακό μέρος, στα νησιά των Μακάρων, στα οποία, σε αντίθεση με το σκοτεινό και ανήλιο Άδη, ο ήλιος λάμπει μέρα και νύχτα, χωρίς ποτέ να σκοτεινιάζει και οι κάτοικοί του (μόνιμοι ή φιλοξενούμενοι) ζουν μια ξέγνοιαστη παραδεισένια ζωή. Αρχικά η έκφραση «νήσοι Μακάρων» πρέπει να σήμαινε «τα νησιά των θεών», γιατί το επίθετο μάκαρες αναφέρεται κατεξοχήν σ' αυτούς. Είναι γνωστό ότι οι ολύμπιοι θεοί δε μένουν διαρκώς στον Όλυμπο. Συχνά πηγαίνουν σε ακραίες περιοχές της γης, όπου επισκέπτονται αγαπημένους τους λαούς, όπως λ.χ. στους Αιθίοπες ή στους Υπερβόρειους, όπου έρχεται τους χειμερινούς μήνες να «παραθερίσει» ο Θεός Απόλλων και αλλού. Μάλιστα στα πέρατα της γης βρίσκεται και ο κήπος των θεών (ο κήπος των Εσπερίδων), καθώς και διάφορα εξαιρετικά πλάσματα, όπως ο Χρυσάωρ, οι Γοργόνες, οι Σειρήνες κ.ά.. Παρομοίως και τα νησιά των Μακάρων, βρίσκονται σε μακρινή χώρα, «Παρ' Ωκεανόν βαθυδίνην», εκεί όπου ορισμένοι θνητοί είχαν το προνόμιο να συνδειπνούν μαζί με τους θεούς.

Ανυπαρξία θανάτου (οπτικοακουστικό)διάλεξη από τον Αναστάσιο Ασημακόπουλο.



  Ο Αναστάσιος Ασημακόπουλος βαθυστόχαστος  φιλόσοφος που πραγματοποιεί μαθήματα επί χρόνια στο Θησείο με ελεύθερη είσοδο, με θέματα που άπτονται την ελληνική φιλοσοφία και μυθολογία, θα μιλήσει στον Παλαίχθονα με θέμα: YΠΕΡΒΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ

Ο Αναστάσιος Ασημακόπουλος, συγγραφεύς φιλοσοφικών και θεατρικών εσωτεριστικών έργων και ταυτόχρονα ομιλητής του Ελληνικού Μυθολογικού Κέντρου «ΤΡΙΣΗΛΙΟΝ» που εδρεύει στην περιοχή του Θησείου (Βασίλης 6), με τον πύρινο λόγο του και τις έξοχες ευρηματικές του συλλήψεις, μας εισάγει σε έναν κόσμο που βρίσκεται ανάμεσα στις γραμμές των κειμένων, αλλά και πέρα μακριά σε κόσμους άλλους, όχι φανταστικούς, αλλά αληθινά πνευματικούς. Ο άνθρωπος αυτός μιλάει γι’αυτά τα θέματα πάρα πολλά χρόνια, στο Θησείο μόνο μιλάει από το 1990 και δεν γνωρίζει κανείς το έργο, την αφοσίωση και την προσφορά του. Δεν τον προβάλουν τα ΜΜΕ γιατί ενοχλεί ο πύρινος λόγος του και γιατί δεν εντάσσεται σε πολιτικούς κύκλους. Δεν ανήκει σε παραθρησκευτική οργάνωση και αίρεση. Πρέπει να μαθευτεί και ν” ακουστεί ο λόγος του, για να αφυπνιστεί επιτέλους ο σημερινός άνθρωπος και να αρχίσει να ασχολείται με τα ΣΗ-ΜΑΝΤΙΚΑ και όχι τα ασήμαντα.

 Ένα ταξίδι πνευματικό για λίγους...


Σάββατο, 18 Ιουλίου 2015

Ἡ πο­λι­τι­σμι­κή ἀ­συ­νέ­χεια ἀ­νά­με­σα στις νε­ώ­τε­ρες καί τίς πα­λαι­ό­τε­ρες γε­νι­ές


Φώτης Σχοινᾶς Δρ. φιλοσοφίας, νέος Λόγιος Ερμής τ. 11


   Χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό φαι­νό­με­νο τῆς ἐ­πο­χῆς μας εἶ­ναι ἡ δρα­μα­τι­κή ἀ­πο­μά­κρυν­ση τῶν συγ­χρό­νων ἐ­φή­βων ἀ­πό τή πο­λι­τι­σμι­κή σφαῖ­ρα τῆς δι­κῆς μας γε­νιᾶς. Οἱ σύγ­χρο­νοι νέ­οι δεί­χνουν ὁ­λο­έ­να καί πιό ἔν­το­νη ἀ­δι­α­φο­ρί­α γιά τήν πο­λι­τι­σμι­κή σφαῖ­ρα καί δη­μι­ουρ­γί­α τῶν προ­η­γού­με­νων γε­νε­ῶν(1).
Τό χά­σμα τῶν γε­νε­ῶν ὑ­πῆρ­χε ἀ­νέ­κα­θεν, ἀλ­λά σή­με­ρα ἔ­χει προσ­λά­βει δρα­μα­τι­κές δι­α­στά­σεις.  Ὅ­πως ἔ­χει γρα­φεῖ, «Ἄν τό χά­σμα τῶν γε­νε­ῶν ἀ­πο­τε­λοῦ­σε πάν­τα προ­σφι­λές θέ­μα καί δυ­σε­πί­λυ­το ζή­τη­μα γιά τούς κοι­νω­νι­ο­λό­γους, τούς ψυ­χο­λό­γους, τούς ἐκ­παι­δευ­τι­κούς καί βέ­βαι­α τούς γο­νεῖς, τό ψη­φια­κό χά­σμα (digital divide) ἀ­νά­με­σα στήν πρώ­τη ἠ­λε­κτρο­νι­κή γε­νιά (e-generation) καί τούς γο­νεῖς ἤ τούς δα­σκά­λους της (ἰ­δί­ως ὅ­σους δέν ἔ­χουν σχέ­ση μέ τίς νέ­ες τε­χνο­λο­γί­ες) φαν­τά­ζει ἀ­γε­φύ­ρω­το. Ὁ λό­γος γιά τούς ση­με­ρι­νούς ἐ­φή­βους, δη­λα­δή τά παι­διά πού γεν­νή­θη­καν ἀ­πό τίς ἀρ­χές τῆς δε­κα­ε­τί­ας τοῦ 1990 καί με­τά, πού ἀ­πέ­κτη­σαν μί­α παι­δεί­α ση­μαν­τι­κά ἀλ­λι­ώ­τι­κη καί ἕ­να τρό­πο ζω­ῆς ρι­ζι­κά δι­α­φο­ρε­τι­κό ἀ­πό τήν προ­η­γού­με­νη γε­νιά. Τά παι­διά αὐ­τά ἄρ­χι­σαν νά ἀν­τι­λαμ­βά­νον­ται τόν κό­σμο με­τά τό 1994, χρο­νιά κα­τά τήν ὁ­ποί­α ἄρ­χι­σαν νά δι­α­δί­δον­ται εὐ­ρύ­τα­τα τό δι­α­δί­κτυ­ο, ἡ κι­νη­τή τη­λε­φω­νί­α καί οἱ ἐ­φαρ­μο­γές τους. Στό σχο­λεῖ­ο τά παι­διά ἤ­δη βι­ώ­νουν μί­α ἔν­το­νη ἀ­συμ­βα­τό­τη­τα ἀ­νά­με­σα στόν κα­θι­ε­ρω­μέ­νο τρό­πο μά­θη­σης καί τήν ἐ­πα­να­στα­τι­κή λο­γι­κή τοῦ δι­α­δι­κτύ­ου. Ἡ κλασ­σι­κή μέ­θο­δος δι­δα­σκα­λί­ας ἀ­παι­τεῖ ἐ­κτε­τα­μέ­νο δι­ά­βα­σμα καί κο­πι­α­στι­κή ἐμ­βά­θυν­ση σέ κά­θε γνω­στι­κό ἀν­τι­κεί­με­νο, πα­ράλ­λη­λα μέ τήν ἀ­πο­μνη­μό­νευ­ση ἐ­κτε­νοῦς ὕ­λης. Ἀν­τί­θε­τα, ἡ κουλ­τού­ρα τοῦ δι­α­δι­κτύ­ου ἐμ­πε­δώ­νει εὔ­κο­λα τή λο­γι­κή τοῦ “πε­ρί­που”, προ­σφέ­ρει μί­α ἄ­με­ση σφαι­ρι­κή γε­νι­κευ­μέ­νη ἀν­τί­λη­ψη γιά τά πάν­τα, ἐν­το­πί­ζει τά ση­μαν­τι­κά καί ἀ­δι­α­φο­ρεῖ γιά τή λε­πτο­μέ­ρεια, ἀ­φοῦ σ’­αὐ­τή μπο­ρεῖ ἄ­νε­τα νά προ­σφύ­γει ὁ χρή­στης τοῦ δι­α­δι­κτύ­ου, ὅ­ταν τή χρεια­στεῖ καί ἐ­φό­σον εἶ­ναι κα­τάλ­λη­λα ἐκ­παι­δευ­μέ­νος, γιά νά τήν ἀ­να­ζη­τή­σει. Αὐ­τός ὁ δι­α­δι­κτυα­κός πο­λι­τι­σμός ἀ­πο­ξε­νώ­νει τό βι­βλί­ο ὁ­ποι­ου­δή­πο­τε εἴ­δους ἀ­πό τόν κό­σμο τῶν ἐ­φή­βων, για­τί αὐ­τοί δυ­σκο­λεύ­ον­ται νά συγ­κεν­τρω­θοῦν σέ ἕ­να συγ­κε­κρι­μέ­νο θέ­μα, νά πε­ρι­ο­ρι­στοῦν στίς πε­πε­ρα­σμέ­νες σε­λί­δες ἑ­νός βι­βλί­ου καί νά τό δι­α­βά­σουν. Γιά τά παι­διά αὐ­τά, τό δι­α­δί­κτυ­ο εἶ­ναι πε­ρισ­σό­τε­ρο ἑλ­κυ­στι­κό ἀ­πό ἕ­να βι­βλί­ο, για­τί εἶ­ναι δι­α­δρα­στι­κό, γρή­γο­ρο, δυ­να­μι­κό καί κυ­ρί­ως για­τί με­τα­βάλ­λε­ται συ­νε­χῶς. Ἐ­πι­πλέ­ον, τό δι­ά­βα­σμα στό δι­α­δί­κτυ­ο εἶ­ναι πιο συ­νο­πτι­κό, εὔ­κο­λο, γρή­γο­ρο καί κυ­ρί­ως δι­α­σκε­δα­στι­κό, ἀ­φοῦ συν­δυά­ζει τό κεί­με­νο μέ φω­το­γρα­φί­ες, ἤ­χους καί βίν­τε­ο» (2).

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2015

Ξένοι είπαν για την Ελλάδα και τους Έλληνες 1


   Τα παρακάτω λόγια που ειπώθηκαν για την ηρωική ελληνική ψυχή και διάνοια και δεν έχουν καμία σχέση και δεν αφορούν τους Έλληνες προσκυνημένους, προδότες και ξεπουλημένους που φέρουν απλά κάποιο ελληνικό όνομα.
Οι σύγχρονοι εφιάλτες κυβέρνησαν και κυβερνούν τα τελευταία χρόνια την Πατρίδα μας δίνοντας γη και ύδωρ φτάνει να ανεβούν ακόμη ένα σκαλοπάτι εξουσίας.

Η ελληνική ψυχή δε χάθηκε…

Υπήρχε και θα υπάρχει και όποιος κάνει το λάθος να παίξει με την Θράκη, την Μακεδονία, Την Ήπειρο, το Αιγαίο, θα δοκιμάσει για άλλη μια φορά την ηρωική ψυχή των πραγματικών Ελλήνων


Αδόλφος Χίτλερ
Στη γερμανική γη είχα μπροστά μου το υπέροχο ελληνικό στοιχείο. Και μόνο η αρχιτεκτονική, σου γεννούσε σεβασμό.
Η ομορφιά κατά τους αρχαίους Έλληνες είναι η συζυγία της πιο λαμπρής καλλονής με την ευγένεια της ψυχής και με την πνευματική έκλαμψη.

Ο ανθρώπινος πολιτισμός είναι δημιούργημα του Ελληνικού πνεύματος.
Χάριν της ιστορικής αλήθειας πρέπει να επιβεβαιώσω ότι μόνο οι Έλληνες, απ’ όλους τους αντιπάλους που μας αντιμετώπισαν, πολέμησαν με το μεγαλύτερο θάρρος και περισσότερο αψήφισαν το θάνατο.

ΑΝΤ. ΠΕΓΙΕ
Ό Αλέξανδρος ήτο ό μέγιστος των Ελλήνων. Είναι δυνατόν ή Μακεδονία, ή κοιτίς του, νά μήν ήτο Ελληνική ; Έκεΐθεν ο Ελληνικός πολιτισμός εισεχώρησεν εις τήν “Ασίαν.


 

ΑΝΤΟΝΥ ΗΝΤΕΝ
Ελέχθη είς Αθήνας προ 2.000 ετών, οτι το μυστικον της Ευτυχίας είναι ή Ελευθερία , και το μυστικόν της Ελευθερίας ή “Ανδρεία. Οί «Ελληνες “μέ τά ΟΧΙ των, δίδουν ζωήν νέαν εις τήν μεγάλην των αυτήν κλασσικήν παράδοσιν.


 

ΑΝΤΡΕ
Έχουν πάνω τους κάτι το μυθικό οι Κρητικοί όταν βρίσκονται μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα. Φαντάζουν σαν ήρωες μυθικοί. Είναι αδύνατο να μην τους θαυμάσει όποιος τους δει την ώρα εκείνη του θανάτου που είναι τόσο υπερήφανοι και τραγικοί. Μόνο και μόνο για να τους θαυμάσω πολλές φορές όταν γίνονταν εκτελέσεις έφευγα απ’ το γραφείο μου και έβγαινα στο μπαλκόνι.
Τέτοια περιφρόνηση προς τον θάνατο και τόση αγάπη προς την ελευθερία δεν είδα σε κανέναν άλλο λαό.
Στρατιωτικός διοικητής του φρουρίου της Κρήτης


 

Απομνημονεύματα Γερμανού αξιωματικού
Σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη κανείς δεν αντιστάθηκε στην τρομερή μας πολεμική δύναμη. Ο πληθυσμός έφευγε και οι στρατιωτικοί έτρεχαν να παραδοθούν. Στην Κρήτη κανείς δεν φοβόταν. Βλέπαμε ένα μαινόμενο πλήθος να μας επιτίθεται, δίχως να φοβάται τις χειροβομβίδες μας και τα επαναληπτικά μας όπλα, όσοι πατούσαμε στο χώμα ζωντανοί. Τα πάντα μας πολεμούσαν. Μόνο οι πέτρες δεν σηκώνονταν μονάχες τους για να μας κτυπούν στην Κρήτη.


 

Από Αγγλική εφημερίδα
Πραγματικά αξίζει να δοθεί στον λαό αυτόν κάθε βοήθεια. Οφείλει συγχαρητήρια στην Ελλάδα ο κόσμος ολόκληρος.


https://www.facebook.com/groups/661198973967743/

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2015

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ. Τελικά ζούμε στο ολόγραμμα ενός σύμπαντος!


ΤΙ ΣΤΗΒΕΝ ΧΟΚΙΝΣ ΚΑΙ ΑΙΝΣΤΑΙΝ... ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΚΥΡΙΕΣ και ΚΥΡΙΟΙ.

"όλα όσα βλέπουμε γύρω μας, ακόμα και εμείς οι ίδιοι, είμαστε τα απεικάσματα, οι εικόνες του πραγματικού κόσμου που βρίσκεται κάπου αλλού."
Πλάτωνας 350 π.Χ



Ο Πλάτωνας το 350 π.Χ. περίπου υποστήριζε ότι όλα όσα βλέπουμε γύρω μας, ακόμα και εμείς οι ίδιοι, είμαστε τα απεικάσματα, οι εικόνες του πραγματικού κόσμου που βρίσκεται κάπου αλλού. Το 1997, Αργεντίνος θεωρητικός φυσικός Χουάν Μαλντακένα υποστήριξε κάτι ανάλογο, ότι το σύμπαν μας είναι ένα ολόγραμμα, μια προβολή του αρχικού σύμπαντος.

Σύμφωνα με τον Μαλντακένα η βαρύτητα προκύπτει από απειροελάχιστα λεπτές , παλλόμενες χορδές που εξηγούνται μέσα από τις Θεωρίες των Χορδών. Το μαθηματικά πολύπλοκο αυτό μοντέλο του κόσμου των χορδών, που υπάρχουν σε 9 διαστάσεις του διαστήματος και μίας διάστασης του χρόνου, θα μπορούσε κάλλιστα να οδηγήσει στο συμπέρασμα πως το σύμπαν είναι απλά ένα ολόγραμμα. Κι αυτό γιατί η πραγματική δράση θα εκτυλισσόταν σε ένα πιο απλό επίπεδο και χωρίς καθόλου βαρύτητα Σύμπαν. Παράλληλα αυτή η θεωρία γεφύρωνε και το τεράστιο κενό μεταξύ της κβαντικής φυσικής και της θεωρίας της βαρύτητας του Αϊνστάιν. Όμως, αν και η ισχύς των ιδεών του Μαλντακένα επιστημονικά είχε ληφθεί ως δεδομένη, μια αυστηρά τεκμηριωμένη απόδειξη τους δεν ήταν εφικτή. Μέχρι τώρα.

Ο επιστήμονας Γιοσιφούμι Χιακουτάκε και η ομάδα του από το πανεπιστήμιο Ιμπαράκι της Ιαπωνίας παρουσίασαν την εξέλιξη της έρευνας τους η οποία ξεκίνησε τότε και ολοκληρώθηκε φέτος. Δεν έχουν επαληθεύσει όλη τη θεωρία Μαλντακένα αλλά έχουν αρκετά πειστικά τεκμήρια που την επιβεβαιώνουν και έχουν ενθουσιάσει την επιστημονική κοινότητα. Στην έκθεση, υπολογίστηκε η εσωτερική ενέργεια μιας μαύρης τρύπας, το σύνορο του ορίζοντα των γεγονότων ( το όριο μεταξύ της μαύρης τρύπας και το υπόλοιπο του Σύμπαντος ), η εντροπία του και άλλες ιδιότητες με βάση τις προβλέψεις της θεωρίας των χορδών, καθώς και τα αποτελέσματα των λεγόμενων εικονικά σωματίδια που αναδύονται συνεχώς μέσα και έξω από την ύπαρξη της. Παράλληλα έγινε ο υπολογισμός της εσωτερικής ενέργειας των αντίστοιχων κάτω διαστάσεων του σύμπαντος χωρίς βαρύτητα.

Οι δύο υπολογισμοί ταιριάζουν απόλυτα. Ο ίδιος ο Μαλντακένα που είχε αναπτύξει πρώτος τη θεωρία τόνισε πως δεν έχει αποδειχθεί 100%, αλλά αυτή η έκθεση είναι ίσως η πιο κοντινή διαδρομή στο να επιβεβαιωθεί πως το Σύμπαν είναι ολόγραμμα και πρόκειται ουσιαστικά για μια εικονική πραγματικότητα και εμείς ζούμε σε μια ψευδαίσθηση.


Πέμπτη, 9 Ιουλίου 2015

Φιλοσοφική ανάλυση κ'απόδειξη γιατί ο Πρωταγόρας δικαιώνεται,έναντι στα επιχειρήματα του Σωκράτη ό,τι η αρετή δεν διδάσκεται,στο ομώνυμο βιβλίο του Πλάτωνα

Αν ο Πρωταγόρας θέλει να αποδείξει στον Σωκράτη ότι η αρετή διδάσκεται απο τους γονείς στα παιδια,θα πρέπει να προσαρμόσει τον μύθο που διηγείται ως εξής:
Ο Δίας δίνει την αιδώ και την δίκη στους ανθρώπους μόνο όταν αυτοί αρχίζουν να δημιουργούν ομάδες - κοινωνίες,δηλαδή όταν είναι πολλοί μαζί.
Αλλά δεν τους δίνει και την αρέτη.
Αυτήν,πρέπει να παιδευτούν και να κοπιάσουν πολύ για να την αποκτήσουν.
Πρέπει να παιδευτούν πολύ και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό ´ αναγκαστικά θα είναι η τριβή μεταξύ τους,δηλαδή η αναμεταξύ τους παίδευση.
Όταν τελικά οι άνθρωποι καταφέρνουν να κατακτήσουν την πολιτική αρετή και καταλαβαίνουν την σπουδαιότητα και την αξία της για το είδος τους, η προνόηση που τους χαρακτηρίζει,καθώς την έχουν αποκτήσει απο το προμηθεϊκό στάδιο,τους οδηγεί στο να αντιληφθούν ότι όλη αυτή η παίδευση που πέρασαν για την κατάκτηση της αρετής πρέπει να συστηματοποιηθεί,ώστε να γίνεται λιγότερο επίπονα, πιο αποτελεσματικά,χωρίς χρονοτριβή και με καθολικότητα.

Η μυθολογια του κάτω κόσμου στον Όμηρο και στους κλασικούς 'Δ μέρος ''Ο Ερμής ως ψυχοπομπός"

 ΄Δ μέρος  

Ο Ερμής ως ψυχοπομπός



Αθανασίου Π. Παπαδόπουλου,


‘'Οι λαϊκές περί θανάτου δοξασίες και τα ταφικά έθιμα των Ελλήνων'',

 Εκδόσεις Ερωδιός, Θεσσαλονίκη 2007.


Ο Ερμής ή με το επικό όνομα Ερμείας, είναι ένας απ' τους παλαιότερους θεούς με γνήσια ελληνική «λαϊκή» καταγωγή. Κατά τη μυθολογία γεννήθηκε σε μια σπηλιά στην Κυλλήνη (στο σημερινό όρος Ζήρια) της Κορινθίας, από τον Δία και την πανέμορφη Νύμφη Μαία, την κόρη του Άτλαντα. Στον Όμηρο μνημονεύεται με το αρχαιότερο όνομά του Ερμής ο Κυλλήνιος, αλλά και με τους επιθετικούς προσδιορισμούς «εύσκοπος αργεϊφόντης», «διάκτορος», δηλαδή ψυχοπομπός. Στον Όμηρο χρησιμοποιούνται συχνότερα τα επίθετα «χρυσόραβδος» Ερμής, «αγγελιοφόρος» Ερμής, ενώ στον Ησίοδο «ξακουστός κήρυκας των θεών» και «προστάτης των βοσκών και των αιγοπροβάτων».


Η μυθολογία αναφέρει ότι αμέσως μετά τη γέννησή του επινόησε και κατασκεύασε την πρώτη λύρα και έδειξε, από τη βρεφική του ακόμη ηλικία, την επιδεξιότητά του να μπορεί να κλέβει ακόμη και τα βόδια του Απόλλωνα. Ο Ερμής, όπως και ο Προμηθέας, επειδή ανακάλυψε τη φωτιά και τα πυρεία, και συγχρόνως τη θυσία, προφανώς μια θυσία για το δωδεκάθεο, θεωρείται κατά βάση «ένας ανταγωνιστής του δόλιου πυρφόρου Προμηθέα».

Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015

Ποια η κράση της ψυχής στο Πλάτωνα ;

 Σύμφωνα με τον Πλάτωνα η ψυχή αποτελείται από τρία μέρη:
ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ, ΤΟ ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ( Η ΘΥΜΙΚΟ Η ΘΥΜΟΣ ) ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟ

1.ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ αφορά στις λογικές λειτουργείες του ανθρώπου και ειναι εγκατεστημένο στη καρα-κεφαλή, ο νους .

2.ΤΟ ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ αφορά στον συναισθηματικό του κόσμο(δηλαδή στον χώρο της θρησκευτικής πίστης,της ηθικής,των συναισθημάτων,των ιδεολογιών,του θάρους,της αρετής, της ελπίδας, της οργής, της ελευθεριας, της δικαιοσυνης κλπ. και αυτό εκπηγάζει το σθένος του ανθρώπου οπου κατοικεί στη καρδιά.

3.ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟ που αφορα στις επιθυμίες του, τα ορμέφυτα ένστικτα, οπως η βροση και η ποση και η διαιωνιση του είδους και εκείνο(το επιθυμιτικόν) κατοικοεδρεύει εις τα κατώτερα τμήματα του ανθρώπου στη κοιλιά και πιο κάτω στα γεννετήσια όργανα και τα οποια είναι μέρη της άλογης ψυχής και της αφροσύνης  οπου εντέλει χαραχτηρίζονται ως πάθη του σώματος.   

<<ΩΣ ΑΡΕΤΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΝ Η ΦΡΟΝΗΣΙΣ, ΤΟΥ ΘΥΜΙΚΟΥ ΔΕ Η ΑΝΔΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟΥ Η ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ.Ο ΝΟΥΣ ΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΖΕΙ.ΤΟ ΘΥΜΙΚΟΝ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΑΜΑΣΕΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟΝ>>

Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2015

Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ - Η ΤΡΙΜΕΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ - Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ





  
   Ο Πλάτων, υπήρξε ο δεύτερος της μεγάλης τριάδας των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων -Σωκράτης, Πλάτων και Αριστοτέλης- που έθεσαν σε συνάφεια ο ένας προς τον άλλον τα φιλοσοφικά θεμέλια του Δυτικού πολιτισμού. Ήταν φιλόσοφος και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Κολλυτό της Αττικής το 427 π.Χ. ήταν γιος των αριστοκρατικών Αρίστωνα και Περικτιόνης. Ο πατέρας του καταγόταν από τη γενιά του Κόδρου και η μητέρα του απ’ τη γενιά του Σόλωνα. Είχε δύο αδερφούς, τον Αδείμαντο και το Γλαύκωνα. Το πρώτο του όνομα ήταν Αριστοκλής, στην εφηβεία του όμως ονομάστηκε Πλάτωνας λόγω του ότι είχε πλατύ στέρνο και μέτωπο.